Verschillende labels onder een krachtige multisite

Met een WordPress multisite vanuit één hoofddomein kun je verschillende labels bedienen, zonder functionaliteit of content te verliezen.

Voor Sportbedrijf Deventer nam Amazing de digitale communicatie onder de loep. Sportbedrijf Deventer is in combinatie met de Scheg en het Borgelerbad hét sportloket van Deventer voor consumenten, sportverenigingen en gemeente. Door de omvang van informatie en de diversiteit tussen doelgroepen had Amazing de uitdaging om alle informatie gebruiksvriendelijk te bundelen en overzichtelijk te maken binnen een nieuw online platform.

Om het vinden van informatie voor de bezoeker zo eenvoudig en snel mogelijk te maken, is er gekozen om te werken vanuit een content-first gedachte. Daarnaast stelden we voor het design en de techniek overzichtelijkheid en klantrouting centraal.

WordPress biedt binnen een multisitestructuur vanuit één hoofddomein alle gewenste functionaliteiten. De keuze voor een mobile-first benadering leidde tot een frisse website waarin ogenschijnlijke eenvoud en helderheid de boventoon voeren. Maar schijn bedriegt, want deze online omgeving waar de beleving voor de bezoeker centraal blijft staan, staat bol van de informatie.

Naast een effectieve en aansprekende website vol beleving, realiseerde Amazing een sterke, interne efficiëntieslag voor Sportbedrijf Deventer. Het CMS is namelijk zeer eenvoudig hanteerbaar. Alle verschillende labels van Sportbedrijf Deventer worden binnen het CMS centraal bediend, zonder functionaliteit of content te verliezen. Daarnaast biedt de gebruikte techniek ontelbare aanvullende online mogelijkheden met o.a. online ticketing, reserveringsportal en de inzet van databasemarketing (waaronder e-marketing) middels Copernica marketing software.

Andere cases