Visser, een ijzersterke identiteit

Visser is aannemer van werk in de logistiek, industrie en steigerbouw in Midden- en Oost-Nederland. Met hun drive en groeiambitie, hadden zij behoefte aan een gedegen marketingbeleid. Hierin schoot Amazing te hulp. Zo ontwikkelde Amazing een extra sterke strategie om Visser steviger in de markt te positioneren. Naast het marketingplan, droeg Amazing creatief bij aan het doorontwikkelen van de huisstijl en ontwikkelende we een wervingscampagne.

Sterk DNA

Een eerste kennismaking maakte snel duidelijk dat Visser niet voldoende uniek in de markt lag ten opzichte van de concurrentie. Dit leidde tot een strategische merksessie. We spraken het management, personeel en klanten. Zo stelden  we het DNA van Visser vast: stoer, no-nonsense en toegankelijk. Een club met oer-karakter en een ijzersterke drive. Kortom: een sterk staaltje mankracht!

Fotoshoots met echte Vissers

Om de nieuwe identiteit kracht bij te zetten, zijn we letterlijk in de wereld van ‘de Visser jongens’ gedoken. In de fotoshoots die op locatie plaatsvonden, stonden de mannen van de buitendienst centraal. Zij zijn immers ‘de aanpakkers’, hét gezicht voor intern en voor de klant. Door de bijzondere beeldbewerking kreeg de serie een hele eigen rauwe look & feel.

De huisstijl: een stevige basis

Het nieuwe beeldmateriaal vormde de kern van de identiteit en diende als basis voor een huisstijl waar de kracht van Visser vanaf spat. In de uitvoering hielden we rekening met de dubbele doelgroep. Aan de ene kant natuurlijk de vakkrachten die stevige klussen aanpakken en aan de andere kant de opdrachtgevers die op zoek zijn naar personeel. Een stijl met een duidelijke scheiding in tone-of-voice en benadering. Dit zie je o.a. terug op de nieuwe website, waar een duidelijke visuele scheiding tussen werknemer en opdrachtgever wordt gemaakt.

Visser Campagne

Gelijktijdige met de lancering van de huisstijl is een wervingscampagne voor personeel uitgezet. De oproep ‘Mankracht gezocht!’ was een maand lang in Apeldoorn en omgeving niet te missen op social media, in de horeca, het openbaar vervoer en sportverenigingen. Zo zette Amazing extra kracht bij de powermannen van Apeldoorn. Aanstekelijk hoor die krachtpasters…  binnen no-time werden ook wij ‘echte Vissers’!

Andere cases