Let’s hit back!

Corona. It hits us all. Door alle ingrijpende maatregelen en verdere verspreiding heeft het virus steeds meer impact – ook op BV Nederland. Uitdagende tijden! Maar we laten ons met z’n allen niet uit het veld slaan, toch?

Vanuit onze 30 geïsoleerde kantoren (deels thuis, deels op kantoor) slaan wij keihard terug. We zoeken kansen in kleine hoekjes – voor onszelf maar ook voor jouw bedrijf! We springen in op situaties en denken mee. En ook al werken we nu dan misschien op een andere manier… We blijven bezig en zijn gewoon bereikbaar! Dus weet ons te vinden voor een goed advies, voor een stukkie meedenken of als je iemand van ons nodig hebt omdat je zelf te maken hebt met ziektegevallen! Communicatie is key, zeker in een situatie als deze. En hé, laten wij dáár nu net goed in zijn. We can help you out!

Op deze pagina verzamelen wij superhandige en informatieve content voor bedrijven. Zoals een iconenset voor crisiscommunicatie, handige tools waar je nu echt wat aan hebt en meer. Krijg je van ons. Zo leveren we graag een positieve bijdrage in deze – crazy – tijden.

Hou ons in de gaten en be safe (en amazing)!

corona iconen

Heb je een icoon nodig voor een melding/waarschuwing op de werkvloer of in andere uitingen? Wij hebben de iconen die je daarbij kunnen helpen al verzameld.
Download als PDF-bestand
Download als losse .AI bestanden

#supportyourlocals

BAM. Van het ene op het andere moment je deuren moeten sluiten. Dat overkwam de horeca. Maar stil zitten en treuren, dat toch maar niet. Door over te stappen op bezorgen, ophalen en cadeaubonnen proberen horecaondernemers hun hoofd boven water te houden. En natuurlijk helpen we ze daarbij! Een snelle bestelpagina? Check! Speciale cadeaubon? Done!

Help jij ook een handje? Supportyourlocals Apeldoorn: De Babbel, Delicat, …
Of heb je zelf hulp nodig? Laat het ons weten! bel of mail

Bekijk hier meer Apeldoornse initiatieven.

Slim thuiswerken met gratis conferentietools

De uitbraak van het coronavirus. It hits us all. Het advies luidt dan ook: kun je thuis werken? Werk thuis. Hoe pak je dat als organisatie nu aan? Hoe zorg je voor een gesmeerde onderlinge communicatie? Gelukkig stellen Google en Microsoft tijdelijk betaalde functies van hun chatapplicaties Hangouts en Teams GRATIS beschikbaar! Kun je tenminste zakelijk met elkaar blijven contacten.

Zelf zijn we fan van Slack waar alle interne communicatie van Amazing momenteel op draait.
Hulp nodig bij de inrichting van deze tools? We can help you out!

at your service

Corona mails. Ze vliegen je om de oren. Het is veel, dat klopt. Maar het is wél nodig. We moeten toch weten waar we aan toe zijn met z’n allen. Wat, wanneer én hoe je naar je klanten communiceert? Onze top drie tips!

1. Stuur een servicemail
Heb je als bedrijf te maken met bedrijfsspecifieke coronamaatregelen? Doe je bijvoorbeeld iets extra’s, zijn overheidsmaatregelen van toepassing of kun je juist minder voor je doelgroep betekenen? Een servicemail biedt uitkomst. Met Mailchimp kun je snel en gratis van start.

2. Stel gerust
Breng rustig in kaart wat de crisis betekent voor jouw bedrijf en je klanten. Zo weten je klanten precies wat ze wel en niet van je kunnen verwachten. Stel ze ook in de gelegenheid om vragen aan je te stellen. Wees bereikbaar. Wees er voor ze.

3. Bied alternatieven
Ja, het is zuur, dit alles. En ja, we hebben het allemaal zwaar. Maar dit is ook het moment om op te staan! En met een beetje creatief vermogen ontstaan er nieuwe kansen. Hulp nodig bij het vinden van een creatieve oplossing? We sparren met je mee!

Dat waren ze. Onze drie tips. Het volledige artikel lees je hier. Ready to hit back?

klantenservice op (veilige) afstand

“Werk thuis waar kan.” Aan deze oproep wordt massaal gehoor gegeven. Gelukkig maar! Voor sommige bedrijven nog best een opgave om dat thuiswerken ineens mogelijk te maken. En je klanten? Die wil je in deze tijd natuurlijk juist zo goed mogelijk helpen! Een klantenservice op afstand is eenvoudig te regelen met een live chatbox op je site. Heb je een WordPress site? Dan is dit echt easy peasy met Tawk.to. Zowel qua installatie als in gebruik!

Het voordeel?

  • Live klantvragen beantwoorden via je website
  • De tool is gratis, alleen even registreren
  • In een uurtje geïnstalleerd op je site

Need a hand? We can help!

PS: Tawk.to kan op elke site geïmplementeerd worden, maar WordPress is het allllermakkelijkst en meest gebruikt door én voor onze klanten.

productief thuiswerken doe je zo!

Het leek ooit zo prachtig: thuiswerken. Want in je beleving zou je bergen werk verzetten. Ongestoord. Zonder afleiding. Je concentratie zou op en top zijn en nope, ook geen praatjes bij de koffieautomaat. Tja. Nu denken we met z’n allen: dát beeld is een illusie. Want het blijkt nog best lastig om een volledige werkdag met focus achter je beeldscherm te zitten vanuit… huis! Daarom hierbij wat tips om productief thuis te werken:

1. Maak een planning
Wéten wat je moet doen en dat in kaart brengen, zorgt voor structuur en duidelijkheid.

2. Zorg voor variatie
Blijf niet te lang hangen in de ene taak, maar pak tussendoor eens een andere op. Je zult zien dat je vervolgens weer met frisse blik terugkomt bij taak A.

3. Zorg dat je resultaat ziet
Knip grote taken op in kleinere delen, zodat je sneller resultaat ziet. Wees niet pas tevreden bij een heel rapport of verslag, maar zorg bijvoorbeeld dat je rete-trots bent op dat ene hoofdstuk.

4. Stick together
Thuiswerken remi? Alleen op de wereld? Echt niet! Blijf lekker in contact met je collega’s. Zowel voor je social talk als voor het geven of ontvangen van goede feedback. Blijf een team! Met elkaar ben je toch net een beetje scherper 😉