E-mailmarketing

E-mailmarketing is direct marketing waarbij je e-mail inzet om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar je doelgroep te sturen. E-mailmarketing kun je als bedrijf inzetten om je klant op de hoogte te houden, om loyaliteit te versterken of om verkoop van je producten bij hen aan te wakkeren. Strikt genomen valt e-mailmarketing onder online marketing.

Amazing denkt vooral mee over hoe je deze snelle manier van klantbenadering goed kunt inzetten voor jouw bedrijf. Bovendien is e-mailmarketing relatief goedkoop en bereik je snel resultaat.

Optimaliseren van e-mailings

Amazing kan subtiele verschillen in tekst of opmaak in verschillende oplagen testen op effectiviteit voor je bedrijf. Zo kun je bijvoorbeeld zien wat de openingsscore is van een e-mailing en deze gedurende het proces controleren. En zie je of de mail leidt tot een grotere conversie, dus meer bezoekers op je website of meer transacties in jouw webshop. Een betere en simpelere manier om je e-mailings te optimaliseren is er niet.

Amazing biedt drie opties van e-mailmarketing:

  • Publisher: een uitgebreide databasemarketing tool van Copernica (onze zakelijke partner).
  • Graphicmail: een onafhankelijk platform op basis van HTML.
  • MailChimp: Wereldwijd emailplatform met plug & play interface.